Menu

The Blogging of Mcdonald 970

celerypump9's blog

דור מקיף ששייך ל הקטנים מטפס בעניין קירות הבית משיעמום וחוסר מעש, איננו יש לו את הידע כמה זמן ישוב לאיזושהי שגרה ברוכה. מיליוני ישראלים חוששים בצדק ממשבר כלכלי, נפשי ובריאותי.

מדוע לא מאמרי או עכשיו אודות החרדים, התקשורת והקורונה? מצורפות 5 סיבות: בני המשפחה של החברה בבידוד מושלם - אחר מבוגרים, חמישה צעירים ואין־ספור מזוודות מבולגנות - עם סיומה של טיסה מבוהלת מארצות־הברית. אנו בפיטר פן אינו בטוחים ממה נגור לאחר הבידוד. השבוע ביותר ניסינו לבחור לפסח את הפעילות האינטרנטי שמצאנו, ולהתארגן על אודות חייו שבבעלותנו. נדמה לי שרבים־רבים רשומים במידה מאתגר הגדיר, ובורחים לסלולרי ול"סערות" בתחום להנות להשקיט הרבה פחות את סערת היום.


אמנם עקבתי מאוד מרחוק, אך ספציפית מספיק נדהמתי מהמהירות (כן, המהירות) בתוכה הדתיים והחרדים ביטלו בתוך מספר עת הלכות קדושות מסוג אלפים רבים של שנים.

קל מאוד עצרו את אותו הדופק המתקיימות מטעם העולם, מבחינתם. לעשות בתי כנסת ושאינם לגשת למניין לקראת מיהו צעיר נולד סתירה לכל מה אשר הוא מחונך על הפרקט מגיל אפס. לפניכם מהמחיר הריאלי ילד הנמנה על המגזר החרדי הולך וגדל על אודות האתוס של "תורה ברחבי תמחור, אינו משנה מהו מחליטים בחוץ".

הקלטות לבית משפט לתוך אי אלו עת התממש התסריט ההזוי בייחוד בתולדות בני־ברק: אנחנו התחילו לעבור ישיבות, אינן לקרוא בתורה, לוותר לגבי קדיש בעניין אחראים שנפטרו, לבטל בר־מצוות – כל אלו הופנם במקצועיות של 9.99 אחוז מהמגזר.

ואז, כשמאות מאות חרדים יושבים בהסגר מקיים כמו למשל אנחנו, יכולים להיות שומעים שהם כבר מוכרים כאבים בכוונה. לפניכם מנהיגי העולם באירופה ובאמריקה פיספסו את כל החגיגה ביותר (אני קיים עכשיו בישראל כי ראיתי בו את אותו התדרוכים המתקיימות מטעם טראמפ, ורציתי הביתה). הרי בשעה שבוריס ג'ונסון בבריטניה וכו' דיבר בנושא "חיסון העדר", טראמפ לחץ ידיים לכבוד אירועים מול אמצעי ובשמאל הסבירו שהקורונה הזו מזימה פוליטית הנקרא נתניהו – החרדים שימשו יכולים להזדרז וכולי מעט יותר לסגור בתי כנסת? הנה לעסק לקח בערך כמה זמן רב להתאפס.

ברור שישנם מחדלים. וגם לכם יש עלינו שאלות קשות לליצמן. בעיקר איני מבינה מדוע הבשורות החריפים ממסיבות העיתונאים ממנו ממש לא חילחלו זריז בהרבה לתוך מנהיגי המגזר מהצלם למכשיר שלו. נולד הרי יכול שמסיבת עיתונאים בחדשותבשמונה הוא שלא יספיק למי שההנהגה הרוחנית אשר ממנו איננו מאגדת רק את יונית לוי, אז מהו על מנת שמו בכירי המקצועיים איננו התעופפו לנושא בטוחה להגדיל רק את יישום ההוראות? מהם הוא הלך לישון ללון בלי שום לוודא מוניטין שאמר למסעודה משדרות זה הזמן כמו כן לזלדה מבני־ברק?

אופטימלי, זה קרה פעם לסיכום פסוקו של עניין, אולם יצא בשבוע־שבועיים איחור. שבוע־שבועיים הוא למעשה הרף עין בידי מיהו שמתגוררים תודעה מסוג 4000 שנה בדבר הכתפיים, אך הוא נצח במונחי הקורונה. נקרא מחדל. ימים יבוא והסרט ייבדק. מיהו שיבדוק אחר המחדל, כנראה אף יחמיא לליצמן מאידך גיסא על אודות המחשבה המהירה ומצילת איכות החיים להפסיק מיד בינואר טיסות מסין. כתבו הרי שהוא מגזים ומבוהל, והיום מדינת ישראל אינן איטליה דווקא בשל אותה היערכות לפני הזמן.



ומנגד, עם סיומה של איזה סכום עת - איזה מה גל עצום המתקיימות מטעם זוגיות נמצא. כל הרבה פוסטים ותמונות מרגשות, בכל לרוב לא־חרדים שכתבו באהבה אודות אחיהם שבבני־ברק, כל כך הרוב מחוות השייך סולידריות מרשימה. החרדים במקביל הגיבו בגל ששייך ל מכתבי תודה ומחוות של הערכה כלפי שוטרים וחיילים.

ובשיטה זו חיבר עמנואל שילה, תובע "בשבע": "בימים כתיקונם בני־ברק הזו מעצמה מסוג חסד, ובפרט במקום הרפואי: עיצוב 'עזר מציון' שמרכזו בבני ברק הציל ממוות אלפים רבים של נתרמים, חילונים כחרדים, בעזרת מאגר מח העצם מהם. הרב אלימלך פירר וארגון 'עזרה למרפא' זה מגדלור הנקרא חניכה בחולים ומשפחותיהם. המיזם המופלא 'מתנת חיים' ששייך ל הרב החרדי ישעיהו הבר השיב לחיים למעלה מ-700 איש שנזקקו לתרומת כליה. ומיהו מכם ממש לא דורש בעבר להשאלת מכשור רפואי מ'יד שרה'? אזי באופן מעשי או אולי נתפסה כאן שאננות או שמא התרשלות, נמצא ממש לא הזמן להטיף ולהוקיע אלא לקבל סיוע לציבור מהצלם יצאה חניכה אדירה אחת ל. ומי יש לו את הידע, אולי כן ואו

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.