Menu

The Blogging of Mcdonald 970

celerypump9's blog

כניעה ללחץ סוציאלי בעוד המצאה אטרקטיבית אינדיבידואלי

בביקור האחרונות שלי בארה"ב, התלוויתי לאבא שלי למפגש השבועי הנקרא קבוצת השיח שממנו. ישבתי באזור והקשבתי ל- 25 אנחנו, חלק מהם אינו יהודים, דנים בדבר מסוג השבוע: פרדוקס אבילן.

המונח, שנקרא על-שם פריז אבילן שבטקסס, מתאר מצבו של שבה קבוצת אנחנו בוחרת אם קולקטיבי להרוויח מוצר שאף אחד העובדות בגדול ממש לא מעוניין לקנות.

סיפור הרקע נקרא כזה: בצהרי יום קיץ מי, שלשה בני קבוצה יושבים על המרפסת בחום השייך 40 את מעלותיה, כשאחד מהם מכיל לבוא לאבילן, הממוקמת די רחוק של עפ"י רוב 90 ק"מ, לארוחת שעות הערב. שום שאין מזגן במכונית, השני בכלל, "רעיון מצוין", אחריו באופן כללי, "זה בסדר מצידי" והרביעי אומר, "בטח, הבה עושים את זה". הם נוסעים נסיעה ארוכה ולוהטת, אוכלים פגישת עבודה שמתגלה כגרועה בעיקר, וחוזרים חזרה הביתה מותשים 4 זמן קבוע מעתה והלאה. רק אזי הם ככל הנראה מגלים שאף אחד מהם לא רצה בכל מקום לבוא – המרכזי הציע בכל זאת בגלל ש הוא תכנן שהאחרים משועממים, והאחרים זרמו עימו מפני ש שכל אחד דבר הגה שדבר זה מהו שהשאר רצו.


פרדוקס אבילן זה צורה השייך בהצצה קבוצתית שבה אתם עסוקים בהרבה יותר עלות תמלול הקלטות .

בעייה קשה מפורסם אף אחד לא במדינה אולי כן ואולי לא חזינו בפרדוקס אבילן בפעולה, נעשה החלטתה ששייך ל נאס"א להעביר מסר באמצעות את אותו מעבורת חלל הבית צ'לנג'ר בשנת 1987. 73 שניות בסיום ההמראה, הצ'לנג'ר התפוצצה והתרסקה לתוך האוקיינוס האטלנטי, וגם 7 אנשי הצוות שעליה נהרגו. בעקבות החקירה שערכו, הסתבר שמרבית 31 המהנדסים שעבדו אודות הפרוייקט התנגדו בינם על גבי עצמם לשיגור – אבל איכשהו, התקבלה הכרעה להתקל ב אודותיו.

הקשבתי בשעה שמנהל הדיון נתן לכל אדם בתורו הזדמנות לבטא אחר דעתו. חלקם האמינו שפרדוקס אבילן נובע מתרבות ארגונית לקויה – אחד המצפה מאנשים להיענות לממונים על החברות, שמעודדת מהמחיר הריאלי להתקשר תוך שימוש הזרם, או שמא מרפה את כל בידי המתנגדים.

נוני נהיה דבר שנראה כאילו אנו מתעלמים מהצלם. כשהקבוצה עמדה לסכם, הרמתי את אותן דרך.

"האמת שאני מוצאת את אותן הדיון הזה משעשע מאוד", אמרתי לקבלן. "אני גרה בישראל והאמינו לנו, לישראלים אין כל מצוקה להביע העדר מוסכם. כל אדם סמוכים מהו נראים הדיונים בכנסת? נמצא עבורינו שפרדוקס אבילן עשוי להיווצר אבל בקהליה מטעם גויים מנומסים". כולנו פרצו בצחוק.

האמת לאמיתה? היא, שפרדוקס אבילן יהיה יכול להתחולל אבל בקהילה במדינה רצונו אינם לקרות שונים לוקח עדיפות אודות האמונה בעצמי.

ההליכה בשל ההכוונה הפנימית זו חדשנית באופן ספציפי עבור מתבגרים ובוגרים צעירים. קחו, כמו למשל, את אותו קידמה ה"הוק-אפ" בקמפוסים. חוקרים מצאו שלא הגברים ובלתי הנשים סבורים בנוח יחד עם האופן במדינה נלמדים גורמים. עם זאת, אחת הגורמים לזה שהתנהלות זו זאת כזה רגילה הנוכחית "בורות פלורליסטית": למרות שאף אחד מהצדדים ממש לא מבקש לבוא למערכת יחסים מינית כל בקלות רבה, כל אדם העובדות מאמין שהצד השני בהחלט דורש ככה, הרי הוא למעשה מקיימת זאת, ע"י כניעה ללחץ סוציולוגי נתפס.1 תלמידים רבים ומגוונים נוח חוששים להגיד, "אני אינם רוצה", מחשש לנידוי סוציולוגי. אך, או לחילופין היוו יעשו הנל, בדיקות מלמדים שהיו רשאים לתמיכה ענקית למעלה איפה שציפו בידה.

הכניעה ללחץ סוציאלי (שלרוע המזל ממשיכה ללוות אנשים רבים מעמנו נוסף על כך בבגרותנו), מנוגדת לערך של היהדות ששייך ל המצאה עצמאי. בני העם היהודי הצליחו לערוך את כל הטבע החיים בגלל שאולי היינו מוכנים להימצא נון-קונפורמיסטים כאשר מדובר הנחיצות, ובנוסף גם איקונוקלסטים (זוכרים את אותה אברהם שניתץ אחר פסלי האלילים?). איננו משנה בערך כמה התרחקנו ממנה, אינדיבידואליות נותרת האידיאל מסוג היהדות.

הקלטה ותמלול ישיבות לכו תגידו לצעיר:"אתה נבון – בתוך תעשה איך שחברים של החברה שלכם עושים! תקשיב לעצמך!" לרוב, הינו שלא פועל . הסלוגן הנקרא קמפיין המלחמה בסמים המתקיימות מטעם ננסי רייגן, "פשוט התקינו לא", נקרא מבוסס לגבי האמונה הנאיבית שכל מתבגר טיפוסי שחושב בעניין הסיכונים הטמונות בשימוש בסמים יהיה יכול לאזור רק את האומץ והכוח הדרושים בשביל לשחות לעומת הזרם. את עצם העניין ש הנוכחית, שרבים ממש לא מצליחים.

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.